עובדים ומעסיקים ומה שביניהם

תמונה מתוך הבלוג

הפוסט התפרסם לראשונה באתר "סלונה". לחצו לצפיה

שלום לכולם

ברוכים הבאים לבלוג שלי

יש לי משרד עורכי דין העוסק בדיני עבודה בבלעדיות.

אני מייצגת עובדים, מעסיקים וארגוני עובדים.

הרבה פעמים שואלים אותי איך את עושה את זה – מייצגת צד אחד ביום א וצד אחר ביום ב? או איך את מסתדרת עם יצוג המעסיקים שנתפסים כצד החזק? או אין לך צד שאת יותר מזדהה איתו?

אז קודם כל רק לשם ההבהרה כעורכת דין את מייצגת את האינטרס של הלקוח שלך. תנאי מובהק לעסקה הוא אמונה בתיק, עריכת תיאום ציפיות ביחס לתהליך ולהערכת הסיכוי.

מהרגע שהלקוח נותן לי מנדט, אני נכנסת למשבצת שמספרת את הסיפור של אותו לקוח. הסיפור יסופר בדרך שמדגישה את הנרטיב של התיק – המאפיינים והפרמטרים שמשרתים אותו על מנת להדגיש ולמקסם את החוזקות שלו הסיפור.

חשוב להחליט על קו בייצוג ולדבוק בו, לא ניתן לזגזג בין גרסאות.

למן הרגע שהעובד או המעסיק בחר בי אני אטפל בתיק באמונה מלאה ובדבקות.

בחירת הנרטיב בתיק והאמונה בתיק הם אלו שמאפשרים לי לייצג את הלקוח נאמנה בין אם הוא עובד ובין אם הוא מעסיק.

הסיפור ואופן הצגתו הוא קריטי בהליך המשפטי. קודם הסיפור ואז הטענות המשפטיות.

בדרך הזו אין בכלל משמעות למי הוא הלקוח – אלא לאופן בו אני מתחברת לסיפור, מאמינה בו ומסוגלת להביא אותו לשופט/ת תוך סינון החולשות והדגשת החוזקות.

ומה בנוגע לחיבור הטבעי אתם בטח שואלים? החיבור הטבעי קיים, יכול להיות שיש נטייה טבעית לצד כזה או אחר, אבל זה בוודאי לא ישפיע על איכות הייצוג או מידת האמונה שאקרין.

ביחס לטענה כי זה לא טבעי לייצג את המעסיק הנתפס, לכאורה, כצד החזק, שיש לו יתרון כנקודת מוצא אטען כי זו חזקה שכבר הופרכה. בימינו הטכנולוגיים וכאשר הידע מצוי בכל מקום ספק גדול אם ניתן לתפוס במעסיק כצד החזק כנקודת מוצא והיא בוודאי לא מחויבת המציאות. שנית, הסיפור הוא יותר מורכב מצד חלש באופן מובהק לעומת צד חזק באופן שלא ניתן לערער עליו. הסיפור הוא כאמור, מה שאתה מגיש בהליך המשפטי והקושי להזדהות עם כל מרכיבי הסיפור יכול להיות קיים בין אם הינך מייצג מעסיק ובין אם הינך מייצג עובד.

אז אתה מגיע עם תפיסות, תובנות ואמונות מהבית, הן יכולות להשפיע, הן חלק ממך אבל בוודאי שהעוצמה של עורך דין היא ביכולת להיכנס לסיפור ולשרת את הסיפור ואת הלקוח ששכר אותך בדיוק בשביל זה.

הניסיון בבתי הדין לעבודה וההסתכלות מבחוץ בסקרנות כל פעם מחדש ובכל סיפור מחדש היא שמאפשרת לי לייצר את הסיפור המוגש באופן המיטיב ללקוח שלי.

הפוסט הבא
ארגז מושגים וטיפים לתקופת הקורונה
תפריט